21.e december.

Som ni förstår är vi hemma än. Det är självklart jätte frustrerande för oss med denna eviga väntan, men mest jobbigt är det för att julafton kommer allt närmare, och fylla år på julafton är nog inte roligt alls. Iaf inte när man är barn. Så för den sakens skull hoppas jag så innerligt att det drar igång nu. Anledningen till att jag hellst får före jul är att jag vill vara hemma på jul med mitt hjärta, och slippa bli igångsatt efter jul. Men det blir som det blir, men oavsett vilken dag det blir kommer det bli den underbaraste dagen i hela världen, och vi kommer göra den dagen till bebisens egna dag oavsett om det är på jul eller inte.

Nu är det ju så att när man har gått över 14 dagar får man åka på koll så allt ser bra ut, hjärtljud, fostervattensmängd osv. Denna 14.e dagen infaller sig ju på julafton för oss, men Näl var ju snälla och lät oss komma den 23.e istället. Så om det inte har hänt något innan den 23.e får vi ta en tur till Näl kl 9 på morgonen. Hoppas inte vädret är som dom har varnat för med snöstorm. :/ Ringde förut och försökte få en tid imorgon istället, men då måste vi ändå komma på julafton, för dom ska ha koll varannan dag. Så de får blir den 23.e, och sen tillbaka igen på juldagen.
Men eftersom de två senaste dagarna och nätterna har bestått av sammandragningar och en otrolig smärta i ryggen så kan vi inte annat än att hoppas på att det drar igång nu. :)

Så såhär är läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0