Cupcakes och kakor.

Igår fick jag äntligen tummen ur och prövade på att göra cupcakes. Var lite nervös eftersom alla säger att det är så svårt med frostingen. Men det gick oväntat bra och dom blev supergoda! Tog såklart inga kort, för det glömmer jag jämt, men kommer fler gånger nu när jag vet att jag kan. :)
Eftersom det började åska nu i eftermiddag tog jag och gjorde lite småkakor också, gött att ha i frysen om någon kommer och fikar eller så. Vet dock inte hur dom blev än, så ska inte säga för mycket. :)

Vid 5 idag ska vi iväg till Dalia på möte angående vår lilla badplats här nere som tydligen är full i arsenik och bly. Vår älskade kommun har ju skyldighet att sanera (stavning?), men skrev av någon anledning i tidningen att det inte finns pengar? Ska bli intressant att höra vad dom säger om det.

På lördag blir min lilla Elsa sex månader. Det går så sjukt fort så jag hinner inte med. Fick brev från kommun nu att hon står i kö till dagis/dagmamma. Fy, vill ha henne hemma och liten jämt. :D Men de går ju tyvärr inte. Kommer iofs blir skönt att börja söka jobb osv och få lite rutin på vardagen. Men det är inte än på ett tag så än sålänge njuter vi! :) Är kul med att det är så många som är mammalediga nu, var framme och handlade förut och såg massa barnvagnar överallt. Mysigt! Vore kul om man sågs lite oftare med, när man ändå går hemma av samma anledning. Men endel kanske inte alltid är så sugna på de.?

Denna veckan ska jag iaf ta mig en tur till Ed och hälsa på Linda på hennes nya sommarjobb på Em möbler. Ska bli kul. Hon har säkert massa fint där också, så det kan nog vara lite farligt att gå in där. :)

Nu ska jag smaka på mina kakor. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0